Koncepcja dydaktyczna

Misja przedszkola

 

Dzieci są podróżnikami odkrywającymi nieznane kontynenty. Każdy dzień jest nową przygodą.

 

Dwujęzyczne Przedszkole CET to miejsce radosnej, twórczej zabawy, zdobywania nowych doświadczeń i wiedzy. Jesteśmy ukierunkowani na potrzeby dziecka i jego wszechstronny rozwój. Promujemy dbanie o zdrowie, edukację sportową i lingwistyczną, zachowania przyjazne przyrodzie. Budujemy poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwijamy kompetencje społeczne, a także uczymy odróżniania dobra od zła. Towarzyszymy dzieciom w poznawaniu siebie i świata, w zdobywaniu umiejętności, odkrywaniu swoich talentów i pasji. Uczymy współdziałania i adekwatnego wyrażania emocji. Wspólnie poszukujemy rozwiązań i rozwijamy kreatywność. Wspomagamy rozwój i wspieramy w pokonywaniu trudności. Rozwijamy w dzieciach optymizm oraz wzmacniamy samoocenę i poczucie własnej wartości. U nas każde dziecko jest optymistyczne i wyjątkowe.

 

Wizja przedszkola:

  • zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego,
  • realizacja Ogólnopolskiego Programu „Optymistyczne Przedszkole”,
  • diagnoza inteligencji wielorakich,
  • diagnoza optymizmu,
  • stwarzanie sytuacji do osiągnięcia sukcesu przez dzieci na miarę ich możliwości,
  • rozwijanie w dzieciach optymizmu,
  • wykorzystywanie aktywizujących metod podczas pracy z dziećmi,
  • praca metodą projektów edukacyjnych,
  • dwujęzyczne nauczanie języków obcych (angielski, hiszpański, niemiecki),
  • bogata oferta zajęć dodatkowych,
  • realizacja innowacji pedagogicznych i programów edukacyjnych,
  • wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom i przygotowanie ich do podjęcia nauki w szkole,
  • rodzice są partnerami uczestniczącymi w życiu przedszkola,
  • wspomaganie rodziców w wychowaniu „optymistycznego dziecka”,
  • opieka psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna dostosowana do potrzeb i możliwości dzieci,
  • organizacja różnorodnych i atrakcyjnych wydarzeń: festynu, wycieczek i uroczystości przedszkolnych,
  • rozwijanie odporności emocjonalnej poprzez uczestniczenie w prezentacjach scenicznych,
  • współpraca ze środowiskiem lokalnym – poszukiwanie „optymistycznych sojuszników”,
  • zatrudnianie wykwalifikowanej, zaangażowanej i odpowiedzialnej kadry pedagogicznej,
  • stworzenie dzieciom warunków do rozwijania swoich predyspozycji.
 

Sylwetka optymistycznego przedszkolaka:

  • jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
  • ma bogatą wiedzę o świecie,
  • sprawnie porozumiewa się w języku angielskim,
  • czuje się Polakiem i Europejczykiem,
  • charakteryzuje go postawa szacunku i tolerancji wobec innych,
  • woli współpracę niż rywalizację,
  • akceptuje zdrowy styl życia,
  • odróżnia dobro od zła,
  • posiada umiejętność rozwiązywania problemów,
  • jest empatyczny i otwarty na potrzeby innych,
  • podejmuje twórcze działania,
  • odważnie mówi o swoich potrzebach oraz wyraża własne zdanie,
  • potrafi współdziałać w zespole,
  • jest aktywny i samodzielny,
  • jest ciekawy świata,
  • jest świadomy swoich mocnych stron i zdolności,
  • nie zraża się w pokonywaniu trudności.