Opieka psychologiczno-pedagogiczna
Nasi podopieczni objęci są bezpłatną pomocą psychologiczno – pedagogiczną.
Do zadań psychologa należy:
– obserwacja dzieci
– rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci
– konsultacje oraz wspieranie pracy nauczycieli
– konsultacje dla rodziców
– organizacja zajęć o charakterze terapeutycznym (dla dzieci zakwalifikowanych do takiej pomocy)
– prowadzenie zajęć warsztatowych w grupach w ramach programu „Ja to Ja”
– prowadzenie zajęć warsztatowych rozwijających kompetencje wychowawcze dla rodziców oraz nauczycieli.
Konsultacja psychologiczna to pierwsze spotkanie psychologa z osobą zgłaszającą problem, rozmowa, podczas której możemy poznać najbliższe otoczenie dziecka tj. jego sytuację życiową oraz sposób funkcjonowania w różnych sytuacjach. Konsultacja psychologiczna pozwala zidentyfikować przyczynę trudności dziecka oraz wspólnie z rodzicami opracować i wprowadzić strategie zaradcze.
Kiedy należy szukać pomocy u psychologa?
Zawsze, gdy coś nas niepokoi, kiedy zachowanie dziecka nagle zmienia się lub gdy trudne zachowania utrzymują się pomimo podejmowanych przez nas działań. Na konsultację psychologiczną należy umówić się mailowo.
W jaki sposób psycholog udziela pomocy?
– wspólnie z osobami zaangażowanymi w proces wychowawczy dziecka (tj. rodzice, nauczyciele) opracowuje plan wspierania dziecka;
– przedstawia różne sposoby radzenia sobie z trudnym zachowaniem dziecka;
– dokonuje wstępnej diagnozy przyczyn trudności dziecka;
– kwalifikuje do zajęć terapeutycznych odbywających się na terenie przedszkola;
– kieruje do poradni psychologiczno – pedagogicznej lub innych placówek specjalistycznych w celu dokonania pogłębionej diagnozy

 

Agnieszka Gardzielewska – psycholog, pedagog terapeuta terapeuta (mail. psycholog@cet-edu.pl)
Natalia Iwatowicz – psycholog

 

Opieka logopedyczna
Głównym celem terapii logopedycznej jest profilaktyka wad wymowy i zaburzeń mowy, wspomaganie rozwoju kompetencji językowych oraz korekta powstałych już wad wymowy i zaburzeń. Wiek przedszkolny to czas, w którym podejmowane w tym zakresie działania terapeutyczne są najbardziej efektywne. Ważne jest jednak współpraca rodziców z logopedą.

Katarzyna Binkowska – logopeda (mail. k.binkowska@cet-edu.pl)



Drogi Użytkowniku, w ramach naszej strony stosujemy pliki cookies. Ich celem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, w tym również dostosowanych do Twoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close