Optymistyczne Przedszkole

Ogólnopolski Program „Optymistyczne Przedszkole” autorstwa Ireny Dzierzgowskiej i Mireli Nawrot

 

Chcemy, żeby nasze dzieci miały coś więcej niż tylko zdrowe ciała. Chcemy, żeby ich życie przepełnione było miłością, żeby miały przyjaciół i dokonywały szlachetnych czynów, żeby były chętne do nauki i stawiały czoło wyzwaniom. Chcemy, żeby były wdzięczne za to, co od nas dostają, a jednocześnie dumne ze swych osiągnięć. Chcemy, żeby rosły z wiarą w przyszłość, z umiłowaniem przygody i poczuciem sprawiedliwości i żeby miały dość odwagi, aby postępować zgodnie z tym poczuciem. Chcemy, żeby nie załamywały się w obliczu porażek i niepowodzeń, które niesie ze sobą dorastanie. A kiedy nadejdzie odpowiedni czas, by stały się dobrymi rodzicami […]. Powinno nam się udać osiągnąć to wszystko.

 

– Martin E.P. Seligman, „Optymistyczne Dziecko”

 

Życie w obecnym czasie staje się coraz trudniejsze, dorośli uśmiechają się rzadziej, coraz mniej czasu poświęcają swoim pociechom. Aby temu zaradzić, nasze przedszkole przystąpiło do ogólnopolskiego programu autorstwa Ireny Dzierzgowskiej i Mireli Nawrot „Optymistyczne Przedszkole”. Celem programu jest rozwijanie w dziecku optymizmu, poczucia własnej wartości, nauczenie, jak radzić sobie w różnych sytuacjach, jak rozwijać zainteresowania i talenty. Pragniemy, aby dzieci przejawiały zachowania i działania konstruktywne, życzliwe i przyjazne dla innych ludzi. Ważne jest, by dzieci były pogodne, chętne do pomocy i współpracy, tolerancyjne, by kochały to, co jest naprawdę cenne i godne kochania, były wrażliwe na krzywdę ludzką i niesprawiedliwość, zaangażowane we wszystko to, co może maksymalizować szczęście każdego człowieka.

 

Program „Optymistyczne Przedszkole” ma siedem znaków szczególnych, jak siedem kolorów tęczy:

  • kolor czerwony – wychowanie optymistycznego dziecka,
  • kolor pomarańczowy – inteligencje wielorakie,
  • kolor żółty – sukces każdego dziecka,
  • kolor zielony – coraz wyższy poziom umiejętności dzieci,
  • kolor niebieski – optymistyczni rodzice,
  • kolor granatowy – optymistyczny personel,
  • kolor fioletowy – promocja.
 

Dzięki wspólnemu wysiłkowi nauczycieli, pracowników, dzieci i rodziców otrzymamy ogólnopolski certyfikat jakości w realizacji programu „Optymistyczne Przedszkole”. Nasze wspólne działania przyczynią się do rozwoju zainteresowań dzieci poprzez swobodę wyboru aktywności, a rodziców wzbogacą o wiedzę w rozwijaniu inteligencji wielorakich u swoich pociech. Będziemy rozwijać wśród wychowanków optymistyczne cechy charakteru takie jak dobroć, życzliwość, empatię, kreatywność, prawdomówność, odwagę, opanowanie, spokój itp.

 

Czy warto być optymistą? Jesteśmy przekonani, że tak – optymista wie, że z każdego, nawet najbardziej trudnego doświadczenia można wydobyć jakieś dobro. Dzięki temu z odwagą kroczy przez życie i z nadzieją patrzy w przyszłość. Bo świat nie jest ani czarno-biały, ani szary – świat jest kolorowy, jak tęcza przypominająca nam, że warto być optymistą!

Dogoterapia

W listopadzie 2014 r. nasza placówka miała przyjemność gościć Panią Lilianę Madejską – dogoterapautkę – wraz z dwoma psami: czteroletnią labradorką Winoną oraz aplikującą do zaszczytnego miana psa terapeuty dziewięciomiesięczną sunią rasy border collie – Torą. Ze względu na pozytywny odbiór wizyty podopiecznych Pani Liliany zarówno przez dzieci, jak i nauczycieli naszej placówki postanowiliśmy kontynuować naszą znajomość i zorganizować cykl comiesięcznych spotkań.

 

Przez dogoterapię możemy:

  • rozwijać mowę i wzbogacać słownik,
  • przełamywać lęk,
  • rozwijać funkcje poznawcze,
  • stymulować zmysły, ćwiczyć koncentrację, koordynację ruchów oraz orientację przestrzenną,
  • rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe,
  • stymulować pracę mięśni przez wykonywanie ćwiczeń ruchowych,
  • budować poczucie własnej wartości, pewności siebie i bezpieczeństwa,
  • podnosić aktywność, uczyć się samodzielności i odpowiedzialności,
  • łagodzić stres, poczucie samotności,
  • rozwijać spontaniczną aktywność,
  • motywować się i mobilizować do podejmowania działań,
  • uczyć właściwych postaw w stosunku do zwierząt,
  • uczyć zasad bezpiecznego postępowania z psami,
  • budować więzi emocjonalne u osób z trudnym kontaktem.
 

W styczniu 2015 r. na zajęciach dogoterapii w grupie trzylatków i czterolatków Winona, czteroletnia czarna labradorka wraz ze swoją ukochaną opiekunką Dogoterapeutką Lilianą Madejską – wskazały dzieciom różnicę, jak należy zachowywać się przy różnych psach, jaka jest mowa psów, na co należy zwracać uwagę, żeby zarówno dzieci, jak i psy czuły się bezpiecznie w swoim towarzystwie. Poznaliśmy równieź zasady właściwej pielęgnacji psa, a przy okazji policzymy, ile Winona ma uszek, oczek, łapek, pazurków i ząbków… i czy ząbki psu również się myje.

Cała Polska Czyta Dzieciom

Głównym celem tej kampanii jest propagowanie codziennego czytania dzieciom. Dzięki tej prostej czynności w przyjazny, ale jakże skuteczny sposób mamy szansę wspierać wszechstronny rozwój dzieci. Jesteśmy przekonani, że czytanie dzieciom dla przyjemności – 20 minut każdego dnia – rozbudzi ich naturalną ciekawość świata, wyobraźnię, wprowadzi ich w świat wartości i uczuć oraz pokaże, że czytanie jest magicznym momentem i niesamowitym sposobem spędzania czasu. Zgodnie z głównym hasłem kampanii „Czytaj dziecku 20 minut dziennie. Codziennie.” zachęcamy również Państwa do spędzania czasu ze swoimi pociechami na wspólnym czytaniu. Aby zdobyć więcej informacji o dobrodziejstwach płynących z czytania dzieciom, zapraszamy na oficjalną stronę internetową kampanii: https://www.calapolskaczytadzieciom.pl/.

Sieciaki.pl

Sieciaki.pl to reakcja Fundacji Dzieci Niczyje na rosnące zainteresowanie coraz młodszych dzieci dobrodziejstwami Internetu. W planie realizacji projektu uwzględniono aktualne trendy i zjawiska związane z korzystaniem z Internetu przez dzieci, zastosowano również najnowsze rozwiązania techniczne. Dzięki temu zajęcia mające na celu nauczenia sposobów bezpiecznego poruszania się w wirtualnym świecie są prowadzone w różnorodny i ciekawy dla dzieci sposób.

Akademia Aquafresh

Uczestnictwo przedszkola w projekcie „Akademia Aquafresh” jest równoznaczne z uzyskaniem szeregu różnorodnych korzyści:

  • przedszkola otrzymają nieodpłatnie pakiety materiałów edukacyjnych i pomocy dydaktycznych (materiały dla nauczycieli, scenariusze zajęć z dziećmi, maskotki i filmy edukacyjne), które pomogą prowadzić atrakcyjne i ciekawe zajęcia dla najmłodszych z zakresu profilaktyki stomatologicznej,
  • nauczyciele dowiedzą się, jak prowadzić z dziećmi ciekawe zajęcia edukacyjne z zakresu profilaktyki stomatologicznej,
  • dzieci w wieku 3–5 lat będą uczestniczyć w ciekawych zajęciach edukacyjnych, za pośrednictwem przedszkola otrzymają również materiały informacyjne, które w formie zabawy będą zachęcać je do dbania o czystość i zdrowie swoich zębów,
  • rodzice za pośrednictwem przedszkola otrzymają przystępne i nowoczesne materiały informacyjne, z których dowiedzą się, jak powinni dbać o zdrowie zębów swoich dzieci oraz jak skutecznie kształtować u dzieci prawidłowe nawyki żywieniowe.

Ja w Świecie Wartości



Drogi Użytkowniku, w ramach naszej strony stosujemy pliki cookies. Ich celem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, w tym również dostosowanych do Twoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close