Szach i mat

Na zajęciach „Szach i mat” uczniowie zgłębiają tajniki gry w szachy, rozwiązują zadania szachowe, rozgrywają i analizują partie. Zajęcia są przeznaczone zarówno dla początkujących szachistów, jak i dla tych, którzy opanowali już zasady poruszania się bierek. Ukoronowaniem pracy w grupach jest odbywający się co roku turniej szachowy – Mistrzostwa Szkoły Podstawowej CET w Szachach.


Minecraft: Education Edition

Edukacyjna wersja jednej z najbardziej popularnych gier wśród młodego pokolenia. Czym różni się ona od oryginału? Jeśli chodzi o mechanikę rozgrywek, jest dokładnie taka sama. Wersja edukacyjna została jednak dostosowana do potrzeb szkolnictwa. Oferuje narzędzia dla uczniów i nauczycieli, które służą do nauki przedmiotów szkolnych, takich jak matematyka, przyroda czy nawet języki obce. Nauczyciele mogą w przystępny dla dzieci sposób przekazać wiele informacji, które w normalnych warunkach mogłyby wydawać się najmłodszym mało ciekawe.


E-SPORT
Dla większości z nas gry komputerowe kojarzą się jedynie z bezproduktywną rozrywką naszych dzieci pochłoniętych na długie godziny przez wirtualny świat. Jak się okazuje w dzisiejszych czasach to coś znacznie więcej niż siedzenie przed monitorem. Coraz częściej wirtualne zmagania określa się jako e-sport i stawia obok “realnych” dyscyplin sportowych. Co ciekawe, a także prawdopodobnie najważniejsze – podczas spotkań na początku uczestnicy uczą się grania w teorii, zaczynając od podstaw, a kończąc na różnych ciekawostkach.Uczestnicy na zajęciach uczą się komunikować i współpracy między sobą, zasad fair-play.


Druk 3D

Zajęcia dedykowane dla klas IV-VIII (limit 10 osób w grupie)

Poznajemy drukarkę 3D, filamenty, techniki druku, oprogramowanie i edytory 3D.

W programie:

Poznanie budowy drukarki 3D

Obsługa filamentu

Parametry druku z różnych tworzyw

Tworzenie i edytowanie modeli 3D w programach Tinkercad, DesignSpark

Zasoby portalu Thingiverse

Wydrukowanie wybranych modeli stworzonych na zajęciach

 


Młody matematyk

Zajęcia są kierowane dla uczniów klasy III Szkoły Podstawowej CET w Kowalach. Treści programu koła matematycznego będą dostosowane do wieku, możliwości, potrzeb i zainteresowań uczniów. Głównym celem tych zajęć jest rozwijanie zainteresowań matematycznych uczniów oraz umożliwianie uzyskania wiedzy na wyższym poziomie, a także twórcza zabawa matematyką. Przygotowane zadania i ćwiczenia będą miały na celu rozbudzenie ciekawości ucznia oraz jego zainteresowań a także rozwijanie logicznego myślenia, zdobywanie umiejętności współpracy z rówieśnikami i samo uczenia się jaki i twórczej pracy. Serdecznie zapraszam wszystkich uczniów klasy III SP CET za zajęcia.


Spotkania z Fizyką

Zajęcia te są przeznaczone dla uczniów klas VII – VIII, chcących poszerzyć swoje zainteresowania, ze szczególnym uwzględnieniem fizyki. Spotkania z Fizyką – skierowane do uczniów klasy VII i VIII. Będziemy przeprowadzać doświadczenia oraz rozwiązywać zadania wykraczające poza materiał realizowany na lekcjach. Dodatkowo postaramy się rozwijać zainteresowania interdyscyplinarne z innych przedmiotów, tam gdzie fizyka przychodzi z pomocą.


Zwykłe i niezwykłe zjawiska przyrodnicze

Celem zajęć będzie pobudzanie uczniów do samodzielnego, logicznego myślenia, rozwijanie ich zainteresowań, a także przygotowanie do dalszej edukacji. przyrodniczej. Poprzez doświadczenia, obserwacje czy dyskusję będziemy zagłębiać wiedzę dotyczącą zjawisk przyrodniczych tych spotykanych w naszym codziennym życiu praktycznie każdego dnia oraz tych, które zdarzają się o wiele rzadziej. Podczas zajęć będą również omawiane zadania i przeprowadzane doświadczenia z Ogólnopolskiego Konkursu Nauk Przyrodniczych Świetlik.


Z przyrodą za pan brat

Zajęcia te są przeznaczone dla uczniów klas III-V, chcących poszerzyć swoje zainteresowania przyrodnicze i proekologiczne ze szczególnym uwzględnieniem biologii. Poprzez doświadczenia, gry dydaktyczne i animacje uczniowie będą poznawać treści z zakresu biologii. Tak aby na kolejnych etapach edukacji biologia nie sprawiała im problemów. Podczas zajęć będą również omawiane zadania i przeprowadzane doświadczenia z Ogólnopolskiego Konkursu Nauk Przyrodniczych Świetlik.


Odkryć świat

Zajęcia kierowane są do uczniów klas IV – VIII, którzy zaangażowani będą w odkrywanie nowych kultur, tradycji i zwyczajów ludzi na całym świecie. Poszerzana będzie nie tylko wiedza, ale również spojrzenie na świat i jego różnorodność. Tematy poruszane na zajęciach związane będą w dużej mierze z podróżami oraz ekologią, mają otwierać oczy na ważne problemy i zachęcać do dbania o drugiego człowieka i nasze środowisko.

The Jukebox Club

Zajęcia muzyczno-językowe przeznaczone dla uczniów klas 4,5,6. Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy językowo-kulturowej podczas poznawania wybranych utworów muzycznych. Uczniowie dowiedzą się ciekawostek z życia twórców muzyki anglosaskiej i faktów na temat krajów ich pochodzenia. Poszerza również swoją wiedze językową o wybrane wyrażenia i struktury gramatyczne. Podziela się przy tym swoimi inspiracjami językowo-muzycznymi z innymi uczniami.


Reading Club

Reading Club to zajęcia  przygotowujące do Wojewódzkiego Konkursu Czytelniczego w języku angielskim dla  uczniów klas 4-5.


¿YO QUÉ SÉ? 
Czy wiesz, że Hiszpania jest trzecim najczęściej odwiedzanym krajem na świecie, a kraje Ameryki Południowej to nie jedyne miejsca poza Europą gdzie język hiszpański rządzi? Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o różnorodności krajów hiszpańskojęzycznych, poznać wiele ciekawostek, faktów i mitów, oraz lepiej zrozumieć jeden z obecnie najpopularniejszych języków na świecie, te zajęcia są dla Ciebie! Będziemy razem odkrywać tę wielowymiarową kulturę, poznawać tradycje, zwyczaje, filmy, muzykę, taniec, kuchnię oraz ciekawe słownictwo, regionalizmy, akcenty, popularne zwroty i wyrażenia. Zapraszam!

ASÍ ASÍ
Jeżeli chcesz lepiej poznać język hiszpański, Hiszpanię oraz inne kraje hiszpańskojęzyczne, te zajęcia są dla Ciebie! Będziemy wspólnie odkrywać tę fascynującą kulturę, zwyczaje, tradycje oraz będziemy ćwiczyć przydatne słownictwo, zwroty, wyrażenia i dialogi z życia codziennego. Zapraszam!

Know Yourself

If you want to:
– learn more about yourself,
– know your weak and strong points,
– learn more about your character, personality and temper,
– know how to plan your work and deal with stress
If you are good at English (the meeting will be held in English), like project and group work – join our club each Tursday at 2.50-4.20 p.m.


Ole!

Nauka poprzez muzykę?? Tak! Uczenie się języka poprzez słuchanie piosenek to jeden z najprzyjemniejszych i najefektywniejszych sposobów na poszerzenie zasobu słownictwa, ćwiczenie wymowy, rozumienia ze słuchu, a nawet poprawnej pisowni. Jeśli chcesz pogłębić swoją znajomość języka hiszpańskiego, a do tego kochasz śpiewać, to kółko jest właśnie dla Ciebie!


“Canta conmigo”

Czyli hiszpańskie piosenki. Podczas 45-minutowego spotkania będziemy poznawać różne hiszpańskojęzyczne piosenki oraz hiszpańskojęzycznych artystów muzycznych. Dużo języka, śpiewu, radości oraz praktyki.


Historia religii

Zajęcia z historii religii przeznaczone są dla uczniów klas V- VIII SP CET. W czasie zajęć przyjrzymy się głównym religiom świata, które zdeterminowały kształt wyobrażeń religijnych na obszarze wszystkich kontynentów. Naszą przygodę rozpoczniemy od religii archaicznych, by zrozumieć  jak różne wyobrażenia wpływały na postrzeganie rzeczywistości przez człowieka. Inne bloki tematyczne będą dotyczyły:

  • religii starożytnych Egipcjan, Greków i Rzymian,
  • hinduizmu (główne zagadnienia),
  • religii Chin- specyfika kultu przodków, religijnych funkcji władców oraz kultu nieba,
  • buddyzmu (specyfika sytuacji na Cejlonie, w Tybecie, Indochinach, Chinach i Mongolii. Japonia jako przykład synkretyzmu religijnego. Zagadnienia etyki buddyjskiej),
  • judaizmu – Hebrajczycy, Izraelici, Żydzi i ich religia,
  • chrześcijaństwa – Stary i Nowy Testament z punktu historycznego,
  • islamu- sunnizm, szyizm. Objawienie i kanon tekstu Koranu. Prawo a religia.

 


Bystre niedźwiadki

Więcej


Drużyna harcerska


Śpiewajmy razem

Na zajęciach „Śpiewajmy razem” będziemy uczyć się śpiewu zbiorowego i indywidualnego.


Chór Szkolny Vivo

Miejsce w którym razem będziemy się bawić muzyką, szlifować słuch, emisję głosu ale przede wszystkim śpiewać ile dusza zapragnie. Trenujemy śpiewanie i solo i harmonicznie. Repertuar jest zróżnicowany, zawierający utwory poważne, patriotyczne oraz na uroczyste okazje ale również rozrywkowe. Planujemy jak najwięcej występów. Zespół przeznaczony dla dzieci od klasy 3 wzwyż.


Zrób to Sam

Zajęcia dodatkowe Zrób to Sam skierowane są do uczniów klas młodszych. Będą to zajęcia o tematyce plastyczno-technicznej rozwijające kreatywność i zmysł artystyczny, podczas zajęć dodatkowych dzieci będą miały szansę zapoznać się z nowymi technikami. Stopień trudności przewidzianych zadań, będzie dopasowany do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci.


Nauka gry na gitarze

Uczymy się grać na gitarze od podstaw, nauki akordów, ćwiczeń rytmicznych , łatwych piosenek poprzez trudniejsze kompozycje, ćwiczenie utworów na dwie gitary, improwizacje muzyczne.

Grupa przeznaczona dla wszystkich uczniów klas podstawowych.

 


Taniec

Zajęcia taneczne dla klas starszych to głównie nauka układów choreograficznych składających się z podstawowych kroków stylu tańca jakim jest dancehall. Uczniowie mają szanse poznać nie tylko kroki, ale także kulturę i korzenie z jakich się wywodzi. Będziemy pracować nad synchronizacją, poznaniem swojego ciała, współpracą, wzajemnym szacunku do partnera oraz wyczuciem muzycznym. Zajęcia te skupiają uwagę przede wszystkim na pasji, ale również systematycznym uczestnictwie i zaangażowaniu żeby mieć szansę zaprezentować nasze umiejętności i efekty.


Let’s danceHall

Zajęcia taneczne dla klas 1-4 to głównie nauka krótkich układów choreograficznych składających się z podstawowych kroków stylu tańca jakim jest dancehall. Uczniowie mają szanse poznać nie tylko kroki, ale także kulturę i korzenie z jakich się wywodzi. Będziemy pracować nad synchronizacją, poznaniem swojego ciała, współpracą, wzajemnym szacunku do partnera oraz wyczuciem muzycznym. Zajęcia te skupiają uwagę przede wszystkim na pasji, zabawie z muzyką, luźnej atmosferze, ale również systematycznym uczestnictwie i zaangażowaniu żeby mieć szansę zaprezentować nasze umiejętności i efekty.


 


Szkolne koło sportowe

Celem zajęć szkolnego koła sportowego jest zachęcenie dzieci do czynnego uprawiania sportu i odnajdywania w nim swojej pasji oraz wyszukiwanie talentów sportowych. Na zajęciach wykorzystujemy jak najwięcej sprzętu sportowego. Dzieci uczą się zasad fair play, zasad gry w piłkę nożną, siatkówkę, koszykówkę, unihokeja, dwa ognie, kwadranta. Na zajęciach koła sportowego uczymy się również podstaw gimnastyki akrobatycznej, m.in. przewrotu w przód z uniku podpartego, przewrotu w tył.


Piłka nożna

Celem zajęć „Królowie boiska” jest nauczenie dzieci podstaw gry w piłkę nożną, techniki oraz taktyki, stworzenie drużyny oraz przygotowanie jej do turniejów zarówno szkolnych, jak i międzyszkolnych. Chłopcy i dziewczęta uczą się na zajęciach, jak dokładnie podać piłkę, oddać strzał na bramkę czy wykonać zwód. Jednym z ważniejszych zadań szkółki piłkarskiej jest zaszczepienie w dzieciach zdrowego trybu życia przez czynne uprawianie sportu, promowanie zasad fair play, higieny osobistej oraz umiejętności współpracy w zespole.


Piłka ręczna

Podstawowym celem zajęć  jest wszechstronny rozwój uczniów. Głównym założeniem jest nie tylko zdobywanie jak najlepszych wyników w meczach towarzyskich czy turniejach, lecz także propagowanie sposobów aktywnego spędzania wolnego czasu oraz przygotowanie młodego człowieka do systematycznego uprawiania ćwiczeń fizycznych i rekreacyjnych. Udział w zawodach sportowych ma dawać radość z sukcesów indywidualnych i zespołowych. Spotkanie z przeciwnikiem ma uczyć tolerancji, szacunku i zdrowych zasad rywalizacji sportowej.Piłka ręczna w znaczący sposób wpływa na kształtowanie cech motorycznych. O jej atrakcyjności decyduje zmienność akcji, duża liczba strzelonych bramek oraz bezpośrednia walka z przeciwnikiem. Ta ciekawa gra stała się ostatnio popularna także wśród szkolnych dzieci.


Siatkówka

Korzyści wczesnego rozpoczynania zajęć w siatkówce związane są ze znaczącymi możliwościami kształcenia motoryki, w szczególności koordynacji ruchowej właśnie już w  wieku 9-13 . Dobra koordynacja ruchowa jest niezbędna do opanowania elementów technicznych w piłce siatkowej. Aby wyzwolić zaangażowanie i wzbudzić radość z uczestnictwa w zajęciach, należy zastosować odpowiednie  metody, formy i środki. Proces nauczania gry w siatkówkę jest bardzo złożony i skomplikowany ze względu na ogromną różnorodność działań technicznych i rozwiązań taktycznych. Najlepiej rozpocząć go jak najwcześniej, oczywiście od najprostszych form zabawowych, a następnie ścisłych poprzez fragmenty gry, w tym również gry małe. Naturalne formy ruchu: biegi, skoki, pady, rzuty rozwijają szybkość, zwinność, siłę i wytrzymałość. Ważną cechą gry jest zespołowość. Rozwija możliwości wykazania inicjatywy, zdyscyplinowania, przyjmowania odpowiedzialności.


Gimnastyka akrobatyczna

Zadaniem gimnastyki akrobatycznej jest rozwijanie i doskonalenie określonych umiejętności ruchowych. Celem wysokiej specjalizacji w sporcie gimnastycznym jest opanowanie techniki sportowej i systematyczne jej doskonalenie oraz maksymalny rozwój funkcji organizmu i osiągnięcie możliwie najwyższego rozwoju cech psychomotorycznych. Grupy z zajęć gimnastyki akrobatycznej będą podzielone na dwa bloki. Jeden przeznaczony dla uczniów na poziome podstawowym drugi natomiast dla grupy zaawansowanej.


Call Now Button
Centrum Edukacji Twórczej

Drogi Użytkowniku, w ramach naszej strony stosujemy pliki cookies. Ich celem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, w tym również dostosowanych do Twoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close